Asmaul Husna

Calendar

Chat Room

Yahoo Massenger

Klik Klik

Klik Untuk Bagi Makan

Klik Link

My Blog List


Kalau kia lihat sekarang ni penipuan berbentuk peraduan atau hadiah lumayan menggunakan SMS tetapi SMS juga di jadikan platform bagi sesetengah mereka yang tidak bertanggungjawab menyebarkan fitnah yang tidak berasas.Apabila berlakunya perkara sedemikian sudah tentu ia memporak-perandakan keamanan individu yang terlibat.Kalau korang lihat SMS di pilih sebagai komunikasi kerana perkhidmatanya yang murah, cepat, meluas serta mudah..

Namun begitu kelebihan yang ada sekarangni sering disalah gunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk menyebarkan SMS yang berbaur fitnah,serta menyentuh perkauman.Kesanya ia boleh mencetuskan persengketaan dan sekaligus membabitkan keselamatan negara.

Sebenarnya kita perlu dididik supaya memastikan kebenaran dahulu berita yang diterima sebelum terperangkap dengan penyebaran fitnah.Sebarang berita yang diterima perlu dipastikan kesahihan kebijaksanaan serta kewarasan fikiran amat penting digunakan bagi memastikan ia tidak terpedaya dengan berita yang berunsur fitnah..

Jadi kita perlu di didik agar menggunakan perkhidmatan SMS untuk perkara2 yang mendatangkan kebaikan sebagai contoh “ jom farid aku belanja ko mkn satay kajang” hehe..ni SMS buat pahala jadi hidup kena buat yang terbaik tak kira la dalam apa jua runtin harian yang kita lakukan yang penting guna SMS dengan bijak...ok ngee ~

Category : edit post

3 Response to "Elakan Fitnah Dalam BerSMS"

  1. HonEyBuNNy Said,

    salam..setuju sgt2...kadang diorang salah guna...MMS pun...isk2..dunia skrg...

     

  2. Kampungku2u Said,

    betol2 oitt mms lagi panas tapi kena nasihat supaya dorang sume insaf hehe.... =)

     

  3. ciknunu Said,

    2 la pasalnye.....
    penyalahgunaan teknologi....

    **nasib baek ciknunu ta sukee ber sms segala nih=P

     

Klik Klik Di Sini

Time

Klik2 Di Sini

Award From Unniesya

Followers

Bagi Makan Ya

Klik Link

Ada Apa Pada Nama

MOHD AMIR
MMesra
OOportunis
HHarum
DDinamik
AAmanah
MMenawan
IIkhlas
RRamah
Apa ada pada nama?