Friday, April 30, 2010

Ayah Pin Hina Nabi Muhammad Dalam Facebook

Penghinaan Nabi Muhammad


Korang perasan tak sejak akhir-akhir ini banyak benda yag berlaku dalam masyarakt melayu yang merupakan rujukan kepada kita semua dalam mencari kepastian sama ada benda tu betol atau salah.misalnya kalau kita lihat dalam isue politik kita dapati masyarakat melayu berpecah belah dalam perebutan kuasa dan yang mana kita tahu hari ini masih ada lagi kes penginaan Nabi Muhammad yang di lakukan oleh ayah pin yang secara terang2 sudah terpesong akidah...dalam facebook beliau mengatakan....

Muhammad adalah pereka Al-Quran. Al-Quran mengandungi berbagai kesalahan fatal. Al-Quran mengandungi berbagai kesalahan fatal kerana Muhammad salah mengidentifikasi. Orang Yahudi paling tolol dan bodoh pun tidak akan melakukan kesalahan seperti yang dilakukan Muhammad. Kesalahan itu ialah menganggap bahawa Haman adalah menteri Fir'aun padahal Haman adalah menteri Ahasuerus. Muhammad juga salah kerana menganggap Maryam saudara perempuan Musa adalah insan yg sama dengan Maryam ibu nabi Isa

Pastikan korang logged in dahulu facebook korang baru klik link di bawah !!

link facebook ayah pin

Sunday, April 25, 2010

Nyayian Peminat Mawi


Satu hari seorang pengawal membuat rondaan disetiap bilik orang sakit mental, dalam rondaannya dia terdengar nyanyian yang merdu walupun tak bunyi macam suara Mawi tapi suaranya memang hebat dengan suaranya yang tersendiri mengalunkan lagu Intifada.

Kata pengawal itu dalam hatinya,"tak sangka ada juga orang yang sakit mental ni boleh menyanyi dengan hebat. Ingatkan radio atau kaset yang dipasang oleh pengawal yang lain." sambil melihat dari luar pesakit tu menyanyi sambil telentang di atas katilnya. Pengawal terus melalui bilik itu dan berjalan terus untuk meronda kebilik2 pesakit yang lain.

Setelah selesai pengawal berpatah balik. Apabila sampai ke bilik pesakit mental yang menyanyi tadi ia masih menyanyi tetapi kali ini lagu aduh saliha pulak. Dia menyanyikannya memang hebat, bagus sekali tone suaranya , cuma dia sakit mental aje kalau tak boleh buat album....tapi kali ini dia menyanyikan lagu aduh saliha tu dalam keadaan meniarap, lagu intifada yang mula2 tadi terlentang? pengawal tu hairan dan bertanya pada pesakit mental tu...

"kenapa kamu menyanyi meniarap? tadi terlentang?"

Jawab pesakit mentaltu.....

"Tadi SIDE A...ini SIDE B lah pulak...."

Pengawal tupun beredar dari situ dan berkata dalam hatinya.."betul jugak"

heeeeheeee...."
Hj Kelentong punya Story
Al-kisah ada seorang usahawan yang sangat kaya raya bernama Hj.Teepo. Apa saja nama perniagaan atas muka bumi ini, dia ada. Sayang, kekayaan Hj.Teepo adalah sebahagian besar hasil penipuan dan putar alamnya dalam bisnes.

Sahamnya berpuluh juta, hasil penipuan. Tanah ribu hektar, pun hasil tipu. Wang beratus juta juga, tipu punya hasil. Puas isterinya memberikan kaunseling agar Hj.Teepo berhenti menipu, namun tak dihiraukannya. Kerana makan terlalu banyak dan mewah, dinner tiap-tiap malam (orang belanja of course), exercise tarak, satu hari Hj.Teepo disahkan oleh doktor mengidapi penyakit barah dandisahkan akan padam dalam masa sebulan.

Maka teramatlah hiba hati Hj.Teepo nak meninggalkan dunia ini, tambah pula mengenangkan segala aktivitinya selama ini. Maka dipanggillah anak isterinya untuk berwasiat. kain yang dah buruk, koyak pun tak apa, buat kain kapan aku. Aku dah banyak merasa kemewahan didunia ini. Biarlah kain buruk yang ku bawa ke akhirat,"jelas Hj.Teepo dengan genangan air mata. "Kenapa begitu bang?" tanya isterinya. "Saja aku nak merasa pakai kain buruk pula," jawabnya lagi.

Isterinya terdiam, tapi hatinya berbisik, "Syukurlah, walau dah agak terlambat, ada juga kesedaran dan keinsafan dihati suamiku." Maka tempoh sebulan cuma tinggal 24 jam lagi. Dengan wajah sugul, Hj.Teepo berbaring dikamarnya. Kain putih yang dah lusuh dan terkoyak sana sini telah siap disediakan. Untuk terakhir kali, si isteri menghampiri Hj.Teepo.

"Bang",bisiknya perlahan. "Buat kali terakhir sebelum abang meninggalkan kami,berilah tahu kenapa abang nak dikapankan dengan kain yang dah buruk. Sedih saya melihat keadaan kain itu bang. Apakah abang telah insaf dan bertaubat dengan perbuatan abang selama ini?" Hj.Teepo merenung isterinya lama-lama dan bersuara,

"Baiklah, mari rapat kepadaku" isteri Hj.Teepo terus menghampiri suaminya. Dengan nada yang sedih Hj.Teepo bersuara, "Yang, you pun tahu,terlalu banyak dosa yang I lakukan selama ini. Berapa ramai orang yang dah I kelentong. Jadi cukuplah kemewahan yang I rasakan. Biarlah I dikebumikan dengan kain buruk saja." Isterinya masih ragu-ragu.

"Apakah abang fikir dosa-dosa abang boleh diampunkan dengan berkain kapan yang buruk begitu?" tanyanya lagi.

"Bukan begitu Yang. Kalaulah abang pakai kain kapan yang buruk, nanti Malaikat Mungkar dan Nakir fikir abang dah lama mati. Mereka juga akan fikir abang dah kena soal. Taklah nanti mereka soal abang lagi. Jadi selamatlah abang...."

"Astaghfirullah hal 'aziiiiiiiiiim" isteri Hj.Teepo terus terlentang kerana terkejut berok dengan penjelasan suaminya.hehe..

9 SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA


Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang.

2 . Pendendam tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

3. Hasad dengki - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.

4. Bakhil - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia

5. Tamak orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

6. Tidak sabar andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja bertimbun atas meja..heh..heh..)

7. Ego - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.

8. Riak terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..

9. Cinta dunia - tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya.. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah... Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.

Hukuman sekodeng


Tiga lelaki, seorang ahli falsafah.. seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap atas kesalahan mengendap itik buat projek...

Lalu hakim berkata..
"kamu boleh menanyakan satu soalan kepada ku.. kalau aku dapat menjawab.. kamu akan ditahan di penjara.. tapi kalau aku tidak dapat menjawab... kamu akan dibebaskan..

Ahli Falsafah mula berkata..
"Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang Arif berjaya membawanya.. saya rela dihukum...".

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan. . lalu buku itu di berikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan...

"Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif..."
Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan. ..

Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan.. .
"Cuba jawab 1253*254-45557+ (5454*25451) dalam masa 5 saat..".
Samb! il menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya... da n ternyata tepat..
Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan. .

Giliran terakhir pergi kepada pelawak..
"Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!". kata si pelawak..
Apabila kerusi disediakan.. pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat..

Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..
"Yang Ariff.. dari lubang mana kentut saya tadi keluar?"
Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi..

hakim berkata...

"Kentut kau keluar dari lobang yang ketiga dari sebelah kanan ini...".
"Salah!!!" Sebenarnya kentut saya keluar dari lubang punggungku ini !!!".
Pelawak itu kemudian dibebaskan..hehe..

Thursday, April 22, 2010

Jumpa Phone Nokia Di Satu Kawasan


Semalam aku ada jumpa phone nokia model aku tak berapa nak tahu sangat sebab mahal sangat hehe...lokasi aku jumpa di satu kawasan emmm nak ceritakan ke ni?tak payah la tahu ngee ~

Masa jumpa tu tengok phone masih ada battery tapi mis cal dalam 32 mis cal.aku cuba msg salah satu no yang mis cal ‘ada hilang phone tak ‘ tapi takde jawapan.aku cuba bukak inbox cari salah satu msg yang menyenangkan aku untuk cal..belek punya belek jumpa la msg abg syg.agaknya yang ni la kot jadi aku pun cal la mungkin kekasih dia or teman tapi mesra jadi aku cal... kan lambat2 susah hati plak....

AmiEr : hello lupa lak nak bagi salam Assalamualaikum... saya nak bagi tahu ada hilang phone tak?

Yuna : wslm... ada phone caler pink ( ketawa riang )

AmiEr : jadi macam mana saya nak pulangkan balik phone awk ni, awk dekat mana?

Yuna : dekat blablabla... awk lak dekat mana?

AmiEr : blablablabla....

Yuna : oh dekat je awk dengan saya..saya keja dekat celcom...

AmiEr : celcom yang mana ni ya ?

Yuna : celcom yang sebelah dengan pasaraya

AmiEr : Oooo saya tahu itu... ( ketawa riang ) nanti saya pulangkan balik niat masa jumpa memang nak pulangkan balik... ( baik betol anak sape la ni haha... )

Yuna : kalo awk free awk bagi la nanti...

AmiEr : ok

Sampai kat sini je ya cite dah TAMAT
Pergi buat keja la haha....ngulor je ya tahu.... =)

Monday, April 19, 2010

Sumber Hala Dan Haram



Klik Untuk Besarkan....

Kiamat Yang Menghancurkan Alam Semesta




Assalamualaikum....

Mesti korang terkejutkan..hanya Allah saja yang tahu kebenaranya...

( Bukti kebenaran ) Al-Quran.Fenomena ini telah di sebut dalam Quran 1400 tahun dahulu ..

Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun.sekarang sudah 1431 daripada ini kita ketahui kita akan bertahan dalam masa 69 tahun lagi.Jikalau benar bumi akan kiamat pada tahun 2080

Sainstis telah menjumpai planet yang lebih kecil dari bumi yang menghala ke bumi.ia telah di anggarkan bahawa planet itu akan melanggar bumi pada tahun 2014.Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket.Saintis juga telah menjumpai sebuah lagi planet yang juga akan menghentam bumi.ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi,dan planet ini lebih besar daripada bumi.Jikalau benar dunia akan musnah pada tahun 2065 ( anggaran saja )

Dan di katakan kuasa israel akan mencapai puncak pada tahun 2007 dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun,iaitu tahun 2022,sebabkan oleh penurunan Nabi Isa dan hanya akan hidup selama 40 tahun serta dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat.Jikalau benar bumi akan kiamat pada tahun 2062 dan di anggarkan bumi akan kiamat di antara 2062 – 2066
( belum tahu kesahihan tahun bila penurunan Nabi Isa )

Wallahu’alam
Semua ini telah di kaji dan dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan bahawa umat Rasulluah akan bertahan selama 1500 tahun.Kita telah berada di bumi 1431 tahun cubalah anda kira sendiri.

Beribadatlah wahai umat islam sekalian.kiamat pasti tiba hanya orang yang leka sahaja dengan dunia saaja yang rugi.berhibur tidak salah tetapi jangan lupa apa yang di suruh oleh Allah s.w.t. Setiap kesalahan yang kita lakukan kita kena kembali kepada Allah untuk minta taubat dan kepadanya kita akan di kembalikan...berpesan-pesan dari kampungku2u......

Sunday, April 18, 2010

Perkara Ringan Yang Menyekat Rezeki


Terdapat beberapa perkara yang mempunyai kaitan dengan kesusahan atau secara lebih khusus sebagai penyebab ditimpa kesusahan dan penderitaan yang mana pada kebiasaannya kita mengambil ringan tentang perkara tersebut. Dalam kitab Al-Barakah fi Fadhl lis Sa'yi Wal Harakah yang disusun oleh Abi Abdillah Muhammad bin Abdul Rahman Al-Habsyi telah diterangkan perkara yang mempunyai hubung kait dengan kesusahan seseorang.

. tidak sembahyang atau solat.
. tidak membaca Bismillah ketika hendak makan.
. makan atas pinggan yang terbalik.
. memakai kasut atau sandal memulakan sebelah kiri.
. menganggap ringan apa2 yang terjatuh dalam hidangan makanan.
. berwuduk' di tempat buang air besar atau air kecil.
. suka bersandar pada pintu rumah.
. suka duduk di atas tangga.
. membiasakan diri mencuci tangan di dalam pinggan selepas makan.
. membasuh tangan dengan tanah atau bekas tepung.
. tidak membersihkan rumah.
. membuang sampah atau menyapu dengan kain.
. suka membersihkan rumah pada waktu malam.
. suka tidur di atas muka.
. membakar kulit bawang.
. menjahit baju yang sedang dipakai.
. mengelap muka dengan baju.
. berdiri sambil bercekak pinggang.
. tidur tidak memakai baju.
. makan sebelum mandi hadas.
. tergesa-gesa keluar dari masjid selepas menunaikan solat subuh.
. pergi ke pasar sebelum matahari terbit.
. lambat pulang dari masjid.
. doakan perkara yang tidak baik terhadap ibubapa dan anak-anak.
. kebiasaan tidak menutup makan yang dihidangkan.
. suka memadam pelita dengan nafas.
. membuang kutu kepala dalam keadaan hidup.
. membasuh kaki dengan tangan kanan.
. membuang air kecil pada air yang mengalir.
. memakai seluar sambil berdiri.
. memakai serban sambil duduk.
. mandi junub di tempat buang air atau tempat najis.
. makan dengan menggunakan dua jari.
. berjalan di antara kambing.(xpaham yg ni, ada sesapa leh explain?)
. berjalan di antara dua perempuan.
. suka mempermainkan janggut.
. suka meletakkan jari jemari tangan pada bahagian lutut.
. meletakkan tapak tangan pada hidung.
. suka menggigit kuku dengan mulut.
. mendedahkan aurat di bawah sinaran matahari dan bulan.
. mengadap kiblat ketika membuang air besar atau air kecil.
. menguap ketika solat.
. meludah di tempat buang air besar atau air kecil.

Thursday, April 15, 2010

Dapat Awards Lagi



Dapat awards lagi huhu best2 sebelum tu nak mintak maaf pada unnisya sebab lambat post award maklumla busy campur penat lepas tu balik rumah pun dah nak tido.jadi hari ni aku tidak menghampakan perasaan unnisya yang baik hati ni hehe sememangnya akan buat tapi kena tunggu masa yang betol2 terluang untuk aku mengupdate blog kepunyaan semua ni haha yo la sangat cik amier ni...

Ada 17 soalan yang aku kena jawap:-

1. Apa yang anda akan buat bila anda tahu kawan anda tikam belakang anda?

Jatuh dan terus meronta2 lepas tu cepat2 tingalkan wasiat hehe.....

kalau maksud soalan di atas
( pergi bersemuka dan tanya kenapa awak buat pada saya macam ini )

2. 6 orang dihati anda?

family saya & yang menyayangi diri ini tak kira la siapa pun... ngee~

3. Anda rasa anda kacak?

Tiada jawapan untuk soalan ini lebih kepada tanya penonton studio haha..

4. Single or taken?

Orang kata membujang lagi best.haha...

5. Blog yang mana anda suka?

Semua blog suke janji tertarik menarik ko memang de bommm....

6. Adakah bilik anda kemas setiap hari?

Tanya orang gaji haha.... setakat ini alhamdulillah....

7. Lagu yang terakhir anda dengar?

lagu enjit2 semut sapa sakit naik atas..enjit2 semut sapa sakit naik atas haha..

8. Last text message

Sudah delate

9. Last phone call?

Sudah clear

10. Hari terakhir anda menangis?

Hanya Allah yang tahu...

11. List 5 warna kegemaran anda?

Coklat,biru,hitam,putih 1 lagi belum ada hehe..

12. Orang yang terakhir anda ber'YM' ?

Semua busy jadi tiada yang online

13. Game yang anda paling suka ?

Tiada dalam kamus hidup

14. Adakah anda pemint MCR?

No komen

15. Ape perasaan anda masa jawap tag ini.?

Riang hati lepas tu ketawa & ketawa ( tipu je tu haha )

16. Anda rasa tag ini best?

Bagus untuk kesihatan otak

17. Tag lagi 10 orang.

Cik epal
Suraiza
Lia
sha89
Izryn
Elis
Ina
Atiqah
Syadat
Miera

Nama yang telah aku pilih ni kiranya korang bertuah hehe jadi korang kena buat!tapi tak paksa sekiranya korang busy tak nak buat pun takpa wahhh keluar fatwa sendiri tu haha apa2 je la...

pada yang dapat award ni korang buat la mcm aku buat,lepas tu tag 10 orang dari kawan yang korang rasa perlu dapat award ni ngee~~

Tuesday, April 13, 2010

Belajar Sambil Berseronok

Bertempat Di Golory Resort PD













Tak tahu nak cerita macam mana sebab masa aku upload gambar ni rasa macam takda mood je hehe...apa pun layanz........

1. Lunch ~ budak vip tengah melahap lapar agaknya...pelan2 kan tercekik
2. Sempat lagi snap walau kesejukan yang melanda diri ngee ~
3. Acara quat lentang ke ape entah... layan
4. Menang dalam semua acara
~ Rugby
~ Lakonan mantap
~ Nasyid ( lagu gubah sendiri )champ.... haha
5. Ikan Besar punya.....

Monday, April 12, 2010

Arnab yang Comel






Gambar arnab ni aku ambil masa aku dekat PD saje je lepas brakfast jadi tak tahu nak buat apa aku snap je la hehe.... takda pape nak cakap sangat korang tengok je la arnab yang tak berapa nak nampak sangat kehkehkeh....kan tulis panjang2 bukanya baca punkan....

Di Saat Aku kembali


Buat kawan2 ku sekalian sebelum tu nak gelak dulu haha...maaf ya sebab dah lama x update nk bagi tahu sejak aku balik dari kursus aku busy ckit tapi...kena da tapi haha..aku jadi malas nk update tak tahu nape..rasa macam takde pape dah pada blog.korang penah tak rasa cam aku rasa?ada ya?ha kaloa ada buang jauh2 campak je ke laut kalo da sikap cam tu tapi kalo dah tak nak berblog tak leh nak buat pape la kan..

Pada yang singgah walaupun aku tak update tapi singgah jugak terima kasih byk kerana bagi support kat blog kampungku2u jasa korang tetap ku kenang selagi boleh ku kenang hehe macam tu pun boleh ya.apa2 je la....

Yang singgah tu terima kasih
Yang sekodeng terima kasih jugak sebab sekodengkan
Yang tersalah klik pun terima kasih..
Yang ku sayang2 belum da lagi
Yang yang pun belum ada lagi
Yang tengah baca ni ada sila la senyum kan sedekah betol x?kehkehkeh...

Apa pun korang tetap ku ingat sehingga aku masih bernafas.bersyukur pada Allah kerana di beri hidayah serta di panjangkan umur untuk aku teruskan kehidupan yang penuh dengan cabaran dan dugaan....

Thursday, April 1, 2010

Jantung & Ais






Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....

Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!. Secara logik..., mungkin ada kebenarannya..
Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan... dan bukannya air berAIS.
Mungkin sudah tiba masanya kita meniru amalan minum air panas sewaktu menikmati hidangan!!!! Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan.
Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan. :Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!! Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.
Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung. Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...

Anak Ibarat Kupu2 Syurga


Keistimewaan yang bakal diperoleh apabila anak-anak anda boleh
digelar kanak-kanak atau kupu-kupu syurga.

Barangsiapa yang mengembirakan anak perempuannya, darjatnya
seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah.
Orang yang menangis takutkan Allah diharamkan oleh Allah akan
api neraka ke atas tubuhnya.


Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan
satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat.

Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke
dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak.


Barangsiapa keluar ke pekan Muslim dan membeli barang-barang
dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya,
nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di Akhirat kelak.


Muliakan anak-anak dengan mengajar mereka adab dan ilmu agama.
barangsiapa memuliakan anak-anaknya dalam keadaan jahil dia turut
menanggung tiap-tiap dosa yang dilakukan oleh anaknya itu dan
barangsiapa membekalkan anaknya itu turut diperolehinya.


Aqrak pernah terlihat Nabi SAW mencium cucu baginda Hassan.
Aqrak berkata; "Anakku sepuluh orang banyaknya, namun tiada
seorang pun yang pernah aku cium."
Sabda Nabi SAW; "Orang yang tidak menyayangi tidak pula akan disayangi."

Barangsiapa ke pasar dan membeli sesuatu barang untuk ahli
keluarganya dan dia memikulnya ke rumah; pahalanya seperti dia memikul
sedekah untuk orang yang sangat berhajat. Hendaklah mendahulukan anak
perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa menyukakan anak
perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

Seorang lelaki bertanya; "Ya Rasulullah, kepada siapakah harus aku berbakti?"
Jawab baginda; "Berbaktilah kepada ibu bapamu."
Kata lelaki itu lagi; "Ibu bapaku sudah tiada lagi."
Sabda Nabi SAW; "Kalau begitu berbaktilah kepada anakmu,
ibubapa berhak terhadap dirimu dan anakmu pula berhak ke atas dirimu."

Klik Klik Di Sini