Asmaul Husna

Calendar

Chat Room

Yahoo Massenger

Klik Klik

Klik Untuk Bagi Makan

Klik Link

My Blog List


Keibuan
Banyak lelaki yang terpikat pada wanita yg
bersikap keibuan, lembut,mengambil berat dan
penuh kasih sayang. Wajah yang keibuan mampu
membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang
stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika
mahu bermanja. Jangan tunggu sampai
melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan.
Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri
masing2.

Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan
seorang wanita menjadi daya tarikan di mata
lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah
anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan
yg melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap
keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya,
kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri
kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria
membuat lelaki lebih berghairah.

Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa
dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini
tercermin dari perasaan mudah
memaafkan,memilih waktu yang tepat utk
berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya
ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang
berpengertian tidak terus mengeluarkan kata2
yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya
cuba mengerti duduk persoalannya.

Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita
idaman lelaki. Berbeza dgn wanita yg suka
diperlakukan dgn lembut, lelaki suka dihargai,
dipuji dgn tulus ikhlas dan diberi kepercayaan.
Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa
bangga.

Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga
penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik,
bersih, kemas dan menarik. Penampilan yg baik
menunjukkan wanita tersebut menghargai
dirinya.Dia akan murah senyuman, pandai
merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya
dan memberi yang terbaik kepada dirinya.Dia
suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara
tidak langsung memancarkan pesona yang
menyebabkan lelaki juga menyukainya.Apabila
sudah berumahtangga, wanita tersebut terus
menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh
badan walau sudah beranak-pinak.Siapa yang
tidak suka isteri yg masih kelihatan cantik dan
ramping walau dah punya anak 3?

Pandai berbicara
Lelaki tertarik dgn wanita yang pandai
berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau
topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dgn
topik kegemaran wanita,wanita tersebut dapat
mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman
berbual yg pasif, tetapi dapat memberi respon
dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi
pendengar yang baik, serta mengalihkan topik
yang agak serius kepada perbualan yang lebih
menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yg suka
bergurau dan pandai berjenaka serta boleh
menerima jenakalelaki dgn baik dan berfikiran
terbuka

Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan
diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita
tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua
dan cara berhadapan dgn orang yg lebih muda.
Apabila berhadapan dgn suasana yang baru,
wanita tersebut tidak gentar malah cepat
menyesuaikan diri. Dia mudah diajak ke mana
saja dan tidak kekok samada di bandar atau di
kampung.

Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dgn wanita yg menghormati dirinya
sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan
dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati
dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu
apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang
lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia
inginkan dan mahu elakkan serta menjaga
maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-
rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan
lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati

Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yg murah hati, mengambil
berat, simpati pada nasib yang susah, sayangkan
kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan
yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang
mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang
memancar keluar dgn indah dan mempesona.

Category : edit post


DALAM KITAB Al Akhlaq Al Islamiyyah Lin Nasyi’in ada sebuah kisah yang indah menggetarkan jiwa. Kisah ini terjadi di tanah Syam. Kisah yang banyak disebut dari mulut ke mulut sampai abad ini.
Ini adalah kisah ketakwaan seorang pemuda. Seorang pemuda yang bekerja sebagai penjual kain keliling. Ia berkeliling dari satu daerah ke daerah. Dari satu kawasan ke kawasan lain. Dari lorong ke lorong. Dari rumah ke rumah. Ia berkeliling sambil memanggul kain dagangannya. Akhirnya masyarakat mengenalnya sebagai Si Penjual Kain Keliling.
Diantara kelebihan pemuda ini adalah postur tubuhnya yang gagah.. Kulitnya yang putih. Wajahnya yang mempesona. Dan keramahannya yang luar biasa. Sehingga siapapun yang melihatnya akan terpesona karenanya. Itulah karunia Allah yang dianugerahkan kepadanya.
Suatu hari, ketika ia sedang berkeliling menjajakan dagangannya, tiba-tiba ada seorang wanita memanggilnya. Ia pun segera menghampiri. Wanita ini menyuruhnya masuk ke dalam rumah. Rumah itu sangat mewah. Agaknya wanita itu termasuk golongan bangsawan. Begitu masuk rumah, dengan sebuah kelihaian wanita itu bisa mengunci pintu. Wanita itu sangat terpesona dengan ketampanannya. Wanita itu telah lama tergila-gila padanya. Sudah berkali-kali diam-diam wanita itu memandangi ketampanannya ketika pemuda itu lewat di depan rumahnya.
Wanita itu berkata, “Duhai pemuda tampan. Sebenarnya aku memanggilmu tidak untuk membeli barang daganganmu, tapi semata karena aku sangat mencintaimu. Selama ini aku tergila-gila pada ketampananmu.”
Pada saat itu, tak ada seorang pun didalam rumah selain mereka berdua. Wanita bangsawan itu dengan penuh harap merayunya untuk berzina. Sang pemuda pun mengingatkannya dan menakutinya akan pedihnya siksa Allah. Namun, semua usahanya sia-sia belaka. Setiap perkataan yang diucapkan pemuda itu justru membuat wanita itu semakin menggila dan nekat. Wanita itu justru semakin tertantang untuk menaklukkan pemuda itu. Namun pemuda itu tak bergeming dengan keimanannya. Ia menolak dengan tegas.
Karena sang pemuda tetap saja menolak, wanita itu mengancam, “Jika kamu tidak menurut apa yang kuperintahkan, aku akan berteriak sekeras-kerasnya dan mengatakan kepada orang-orang bahwa ada orang yang masuk kerumahku dan ingin memperkosaku. Mereka pasti mempercayai ucapanku karena kedudukanku dan karena kamu telah memasuki rumahku. Akibatnya kamu akan binasa. Kau akan dianggap penjahat paling nista. Dan orang-orang itu bisa marah dan menggantungmu hidup-hidup ! ”
Wanita itu mengancam dengan serius. Pemuda itu terus berfikir bagaimana mencari jalan keluar. Ia tak mau maksiat tapi juga tak mau mengalami hal yang konyol. Diserapahi orang banyak sebagai penjahat lalu digantung tanpa ampun, sungguh hal yang sangat menyakitkan. Beberapa detik kemudian sekonyong-konyong terbitlah ide nekatnya. Terkadang tindakan nekat harus dilawan dengan nekat juga. Sambil tersenyum ia berkata, “Baiklah. Bolehkah aku ke kamar mandi untuk bersih-bersih dahulu ? Lihatlah tubuhku penuh dengan peluh yang baunya tidak sedap ! “
Begitu mendengar ucapannya, wanita tersebut sangat gembira karena mengira ia akan menuruti keinginannya dan berkata dengan hati meluapkan kegembiraan, “O tentu saja boleh, aduhai kekasihku dan belahan jiwaku. Sungguh ini adalah kesempatan luar biasa.”
Sang pemuda pun segera masuk ke kamar mandi, ia mengatakan itu tadi sekedar untuk menyelamatkan diri sesaat. Mencari tempat yang tenang untuk berfikir. Sampai di dalam kamar mandi tubuhnya gemetar karena takut terjatuh pada kemaksiatan. Wanita adalah perangkap setan. Tak ada seorang laki-laki dan wanita yang berduaan, kecuali ada yang ketiga adalah setan. Demikianlah sabda Rasulullah Saw.
Ia pasrah kepada Allah. Ya Allah, apa yang mesti aku lakukan ? Berilah hamba-Mu petunjuk ya Allah. Tiba-tiba tercetus sesuatu dalam fikirannya, ia bergumam, “Aku tahu pasti, diantara golongan yang akan mendapatkan naungan pada hari tidak ada naungan lagi di hari kiamat adalah seorang pemuda yang diajak berzina oleh seorang wanita cantik dan berkedudukan, lalu ia mengatakan, ‘Sungguh aku takut pada Allah !’ Aku juga tahu bahwa orang yang meninggalkan sesuatu karena takut pada Allah, maka Allah akan menggantinya dengan yang lebih baik. Tidak sedikit orang yang menurutkan hawa nafsunya, maka ia akan membawa penyesalan sampai akhir hayatnya. Jika aku lakukan kemaksiatan ini, Allah akan menghilangkan cahaya dan kenikmatan dari hatiku. Duhai Tuhan, tidak, tidak ! Sekali-kali aku tidak akan melakukannya ! Tapi apa yang bisa aku perbuat ? Apakah aku harus loncat dari jendela ? hal itu tidaklah mungkin karena jendela ini terkunci sangat kuat dan sulit sekali membukanya. Kalau begitu aku harus melumuri tubuhku dengan kotoran. Ya aku harus melumuri tubuhku dengan kotoran. Semoga jika ia melihatku seperti itu, ia akan merasa jijik lalu mengusirku.”
Benar saja, ia lalu buang air besar dan melumuri seluruh tubuhnya dengan kotoran buang air besarnya. Seluruh rambutnya, mukanya, dada, tangan, dan semuanya. Ia sendiri sebenarnya merasa jijik. Bahkan ia mual dan sempat muntah.. Sambil menangis ia berkata, “Ya Allah ya Rabbi, karena rasa takutku pada-Mulah aku melakukan ini ! maka gantikanlah untukku yang lebih baik.”
Lalu iapun keluar dari kamar mandi. Dan begitu wanita tersebut melihatnya ia terkejut bukan main. Ia merasa jijik. Ia menjerit dan berteriak dengan keras, “Keluarlah, hai orang gila ! Dasar pemuda gila, keluar kau jangan kau kotori rumahku.”
Ia berjalan keluar dan berpura-pura bertingkah laku seperti orang gila. Begitu sampai diluar ia cepat-cepat cari tempat yang aman. Ia takut dilihat orang dan takut mereka akan menggunjingnya. Jika itu yang terjadi barang dagangannya bisa tidak laku, karena ia akan dianggap benar-benar gila. Beberapa orang yang melihatnya terheran-heran dan menertawakannya. Ia terus berjalan menuju rumahnya lewat jalan yang sepi. Ia merasa sangat lega ketika sampai dirumahnya. Ia langsung melepas pakaiannya dan segera masuk ke kamar mandi untuk membersihkan seluruh tubuhnya..
Ketika ia keluar dari kamar mandi, Allah SWT menunjukkan kekuasan-Nya. Allah menjadikan bau harum yang luar biasa memancar dari seluruh pori-pori tubuhnya hingga ajal menjemputnya. Bau itu tercium dari jarak beberapa meter. Akhirnya ia dikenal dengan sebutan “Al-Miski” atau Orang Yang Seharum Kesturi.
Kisah ini menjadi bukti keagungan Allah. Kisah nyata ini masih bisa dilihat bekasnya. Di tanah Syam, ada sebuah makam yang tertuliskan “Al-Miski”.
Itulah kubur orang mulia yang menjaga kesuciannya ini.

Category : edit post



Ni la hasil nuff yang aku semai dekat belakang rumah aku..Baru cecah RM 3.50 Sebelum tu aku nak gelak dulu hahahhahahahahaha.... Masa aku buka tengok macam lucu pun ada, kelakar pun ada tu yang aku gelak sorang2 sampai sakit perut....

Mintak2 la Cik Epal tak tengok.Kalo dia tengok mana aku nak letak muka aku yang sposen ni =).Kita mana leh lawan Cik Epal coz dia ni permaisuri nuffnang hehe...Tambah pulak Cantik orangnya...Nanti nak pinjam Blackberry dia,Tapikan Blackberry dia cute macam tuan dia hehe..Nak pesan jaga leklok blackberry kita tu ya hehe...Senyum kambing

Entry ni yang penting Cuma nak bagi tahu PADA SAHABATKU YANG DI HORMATI wahh x leh bla ayat.. hehe.. NI IKHLAS DARI HATI KECILKU TERIMA KASIH BANYAK2 PADA YANG KLIK NUFF KAMPUNGKU2U YA ,JASA KORANG TETAP KU KENANG ......

PADA

Yang singgah...

Yang komen...

Yang hulur salam...

Yang usha2...

Yang follow...

Yang Tersalah masuk...

Yang Apa-apa je laa...TERIMA KASIH BANYAK2 YA... =)

Category : edit post


Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada hari Khamis 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabiterakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.

Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih.

Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala.

Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.

Category : edit post



Di suatu pagi yg menyinar..di warung kopi,terdapat seorang penduduk org asli yg ingin minum pagi di warung tersebut. apabila tuan warung ingin mengambil order..bertanyalah org asli ini.."berapa harga teh panas dan berapa pula harga teh sejuk"...jawab tuan warung.."teh panas RM0.70 ,teh sejuk RM 1.20..."..maka org asli tersebut meminta teh panas..

apabila teh panas telah sampai..cepat2 org asli tersebut meminumnya sampai habis....pelik tuan warung melihatnya....lalu beliau bertanya.."kenapa kamu minum terlalu cepat..tak rase panas ke..??"

jawab si org asli tersebut.."emm..mestilah kene minum cepat teh panas ni, kalau minum lambat nanti jadi teh sejuk, kene plak bayar Rm1.20..saya ada Rm 0.70 je.."..tuan warung pun tersengih...

Category : edit post


has untuk org yg baru bercinta atau tengah bercinta atau sentiasa dlm alam percintaaaaan mat cintan and minah cintaannnnnn..yg suka angau2..and angan2..hahahahaha! nice to read betul tu dia kata!!

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmat pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?'

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20.Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

[ Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... kamu akan menyesal melakukannya! ]

Category : edit post


Semalam aku keluar hantar anak suadara aku ke sekolah aminuddin baki sorang & sekolah seri cyberjaya sorang,dua Perempuan yang tersagat comel orangnya hehe.Tapi aku nak bagi tahu yang hati aku ni gembira sikit sebab.sebab ape ya??? haha mana leh bagi tahu rahsia laakan...

Masa balik hantar anak saudara aku,perut terasa lapar pulak mana tak laparnya nak pergi cyberjaya bukan dekat jauh tu.Sampai dekat sungai besi hujan dengan lebatnya huhu.jadi sampai dekat key el,aku singgah mc’d jap melahapkan diri bagi perutku kenyang.Time makan tuh laju je x tgk dah kiri kanan dah lapar sangat santap je Ngeee....

Lepas aku makan je aku angakt bontot aku ni terus je belah sampai umah pukul 9 mlm Fuhhhh penat tak yah cakap la.Balik mandikan diri,buka peti ais tgk apa yang ada makan lagi hehe sampaikan laptop pun tak sempat nak buka al maklumlah penat ....Jadi persiapkan tempat tido tutup lampu terus tido sebelum tuh set loceng jam dulu kan nanti tak terbagun pulak besok pagi.Kalo dah kawen tuh lain cerita la kan,boleh wife kita tolong kejutkan ( Amboi Abg AmiEr kita ni Cam Dah Tak Sabar Je Nak Kawen Hahaha )Belum ada lagi laa yang spacial laa.Ngee... =)

Masa dekat cyberjaya tak sempat aku nak bergambar,jadi takde la gambar walau pun camera sony kesayangan aku ni aku bawak sekali masa pergi sana,kesian dia tak dgunakan haha sabar je la.....

Category : edit post



Jangan Terlalu Yakin

Amin baru saja tersedar setelah menjalani pembedahan, dan dia melihat ada dua orang pesakit lain yang berada di wadnya. Dengan rasa lega dia berkata : " Syukurlah, semuanya sudah berlalu..."

"Jangan terlalu yakin", kata Akbar yang tidur di sebelah kanan tempat tidurnya.
"Kelmarin mereka meninggalkan gunting di dalam perutku, dan aku harus menjalani pembedahan sekali lagi....!"

Yusril yang berada disebelah kiri tempat tidurnya menyela :

"Kelmarin dulu, aku juga mengalami pembedahan ulang kerana mereka tertinggal sebuah perkakas pembedahan di dalam perutku.."

Tepat pada saat itu, Doktor muncul di depan pintu dan berseru :

"Adakah sesiapa yang melihat handphone saya?"

Juruterbang Bodoh

Pesawat Air Lines sedang mengalami gangguan enjin di udara. "May day,may day,may day...!!",terdengar juruterbang siarkan S.O.S melalui radio.

"Pesanan anda didengar jelas,"kata petugas dek menara pengawas,"Harap beritahukan tinggi dan posisi anda segera..!!"

"Ya,baik,"jawab juruterbang itu,"Saya tinggi 1.8 cm dan saya duduk di kerusi yang paling depan!"

Angka 13

Ketukan di pintu mengejutkan sepasang kekasih yang sedang berkasih-kasihan dengan asyiknya.. "Cepat, itu suamiku," kata si wanita yang diserang ketakutan. "Loncatlah dari jendela!"

"Tunggu dulu. Kita kan sedang di tingkat 13!" bantah si lelaki.

"Cepat loncat!" teriak si wanita dengan paniknya. "Keadaan sudah gawat begini, kamu masih percaya tahyul dan soal angka sial!"

Mahu Berbisik

Seorang anak kecil berlari masuk ke ruang tamu pada
ketika mama dan papanya sedang menjamu rakan-rakannya.

"Mama!!" teriaknya, "Saya ingin kencing."
Si mama membawa si anak ke bilik mandi dan berkata,

"Boboy, lain kali kalau kamu hendak ke bilik air utk kencing maka katakanlah,

'Mama, saya mahu berbisik.' Itu lebih sopan,faham?"

"Baik mama.." kata si anak.

Beberapa malam kemudian, si anak terbangun dan berasa hendak kencing. Dia masuk ke kamar papa dan mamanya lalu mendekati mamanya yang sedang tertidur lelap.
"Mama, saya mahu berbisik," katanya sambil menggoncang-goncang tubuh mamanya. Dengan malas dan mengantuk, mamanya yang masih setengah tidur berkata , "Aduh Boboy.., kamu selalu mengganggu mama. Kalau mahu berbisik, pergilah berbisik di telinga Papa di sana...

Category : edit post


Kita post entry kekadang kena ada timbang rasa jugak, sebab bila kita post entry blogger yang lain akan baca...Jadi yang tukang post entry meluahakan perasaan marah, emo2 je jadi yang pembaca bila dia baca sampaikan pembaca pun terasa sedangkan pembaca tak tahu ape apa pun kenapa dia ni marah? mengapa dia marah?marah dekat siapa?Jadi timbul persoalan....

Sekiranya kita hendak post mana2 entry biarla yang baik2, yang boleh dijadikan semangat pada pembaca serta boleh dimanafaatkan apa yang dibaca untuk sesama insan...kalau post entry sampaikan pembaca pun boleh terasa jadi tidak elok...kalo ada orang lain selalu kutuk kita letak je link dia senang biar semua orang tahu.......

Kekadang kita kena tahu jugak bila nak post mana2 entry biarla ada garis panduan, Apabila mana2 pembaca memasuki blog kita, pembaca tidak terasa dengan entry yang kita post ....manusia ni hati lain2 ada yang ambil kisah dan ada yang buat x tahu dengan ape yang dia baca.Sekiranya kita baca entry2 yang marah2 boleh mengurangkan mood kita secara tidak langsung minat untuk membaca hilang....serta boleh menimbul syak wasangka yang tidak elok terhadap orang lain...

Jadi apa pun yang berlaku pada diri kita kalau boleh jangan libatkan pada kawan2 kita..Seharusnya kita selesaikan dengan cara yang baik, agar diri kita sentiasa dalam keadaan tenang dan sabar...

Bercakap tentang emosi sesiapa pun beremosi...Tetapi jangan emosi kita boleh buat kawan kita hilang semangat untuk berkawan dengan kita...Manusia ni bila marah dia tak fikir apa kesan pada orang lain....Kekadang kita kena kawal emosi kita agar kawan2 kita yang lain tidak terasa di atas apa yang kita lakukan...

Hidup ini hanyalah pinjaman dari Allah, kita yang mencorakan hidup kita hitam atau putih....Jadi sama2 la kita fikirkan untuk ke arah kebaikan sesama insan, semoga ape yang berlaku kita boleh jadikan ia satu tauladan buat diri kita yang sememangnya kita tahu yang diri kita serba kekurangan...

Entry yang simple just buat renungan kita bersama !! TQ sudi baca jangan lupa komen ya ....=)

Category : edit post



Ada seorang Aceh dari kabupaten Pidie, menulis surat ke anaknya yang
ada dipenjara Nusa Kambangan karena dituduh terlibat GAM (Gerakan
Aceh Merdeka).

Bunyinya: "Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam
jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapak
mencangkul kebun jagung ini?"

Eh, anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian. "Demi Tuhan,
jangan cangkul itu kebun, saya tanam senjata di sana," kata si anak
dalam surat itu.


Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan, maka keesokan harinya
setelah si bapak terima surat, datang satu peleton tentara dari kota
Medan.

Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian
mencangkul tanah di kebun tersebut. Setelah mereka pergi, kembali si
bapak tulis surat ke anaknya.

"Hasan, setelah bapak terima suratmu, datang satu peleton tentara
mencari senjata di kebun jagung kita, namun tanpa hasil. Apa yang
harus bapak lakukan sekarang?"

Si anak kembali membalas surat tersebut, "Sekarang bapak mulai tanam
jagung aja, kan udah dicangkul sama tentara, dan jangan lupa ngucapin
terima kasih sama mereka."

Pihak rumah tahanan yang menyensor surat ini langsung pingsan.

Category : edit post










Cantik tak keta bapak aku peninggalan dari Tun Abd Rahman hehe......Nak jual sayang..Tu yang aku pamer kat blog buat tatapan umum..ngee..kalo nak beli boleh runding harga boleh kurang...haha ape aku merepek ni.. hehe..

Category : edit post


Hari ni aku menayangkan diri depan tv tengok cite universal soldier..Mungkin korang semua sudah tengok betol?Kira aku ni orang yang terakhir la ya baru tengok cite ni..haha..Ape ape je la ape pun cite ni memang best...memang gempak habis...menyeronokkan...Berapa bintang yang aku nak bagi ni Ermmm 4 Bintang... ok ..

Aku layan dekat umha je malas la nak keluar pergi tengok wayang...Mungkin belum ada masa lagi..Selalunya aku keluar dengan kawan aku je kalo nak p tengok wayang ...Buat masa sekarang ni yang mana dah terlepas kat panggung aku layan kat umah je... leh baring2 sambil makan keropok & biskut cicah air milo hehe...

Pada korang aku tak tahu la cite ni best x coz pendapat berbeza,komen berbeza,mata je sama hitam fikiran je yang x dapat nak di samakan betol ?...Masing2 punyai pendapat tersendiri...Tapikan ape yang aku tahu... tak semua yang suke tengok cite action movie ni yang kebanyakan lebih suke pada cerita yang jiwang ,yang seram, yang terpekik then yang tercuit hati ...Tapi cerita pilihan hati aku cite action & seram ( jangan di selubungi diri anda dengan mesteri ) Ehh ape hal plak ni ....ngeee...

Aku Ni bila cerita dah lapuk orang lain semua dah tegok baru aku terhegeh2 nak tengok haha..Ape pun yang penting aku happy Ngeee....

Category : edit post







Category : edit post






Category : edit post


TAWADUK bererti, merendah diri, tidak berbangga dengan kelebihan yang ada pada diri sendiri, sama ada dari segi ibadah, keturunan dan keluarga, pangkat dan kedudukan, ilmu dan pelajaran, harta benda dan kekayaan dan sebagainya. Orang yang mempunyai sifat tawaduk adalah orang yang sentiasa tunduk kepada setiap perintah Allah Subahanahu Wata'ala. Ia tidak akan bersifat sombong, tidak takbur, riyak atau ujub. Ia akan sentiasa mengasihi sesame makhluk maka ia pula akan dikasihi.

Orang yang mempunyai sifat tawaduk adalah orang yang memiliki budi pekerti yang luhur, berjiwa besar, lemah lembut dan bersopan santun. Ia dalam apa keadaan pun, di manapun kedudukannya akan sentiasa menghormati orang lain walaupun dirinya sendiri mempunyai kelebihan daripada orang lain atau orang lain itu lebih rendah kedudukannya daripada dirinya.

Orang yang bersifat tawaduk tidak akan bersifat takbur iaitu berperasaan tinggi diri, merasa diri lebih mulia, lebih besar, mempunyai kelebihan daripada orang lain dan menganggap orang lain adalah rendah dan hina. Hadis diriwayatkan oleh Imam Ahmad dan Al-Baihaqi, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud :

"Sesiapa yang di dalam hatinya ada sifat takbur sebesar biji sawi, nescaya ditelengkupkan mukanya oleh Allah dalam api neraka".

Daripada sifat takbur ini akan lahir pula sifat sombong dan angkuh. Di dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dan Ibnu Mas'ud, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud :

"Tidak akan masuk syurga orang yang dalam hatinya ada sifat sombong sebesar biji sawi. Dan tidak akan masuk neraka orang yang dalam hatinya beriman sebesar biji sawi".

Orang yang bersifat tawaduk tidak akan suka menunjuk-menunjuk atau meng'highlight' amal ibadat atau amal kebaikan dan kebajikan yang dikerjakannya. Hatinya sentiasa ikhlas melakukan sesuatu dan melakukan sesuatau itu bukan kerana riyak atau dengan niat untuk mendapatkan sebarang imbalan atau ganjaran seperti mendapatkan keuntungan wang ringgit, untuk mendapatkan pujian,mencari pangkat dan kedudukan, mencari nama, pengaruh dan seumpamanya. Orang yang bersifat tawaduk akan merasa bahawa segala kelebihan, segala kenikmatan yang dimilikinya seperti kekayaan harta benda dan wang ringgit, ilmu pengertahuan, pangkat, kedudukan dan sebagainya itu adalah nikmat kurnia daripada Allah Subahanahu Wata'ala hasil daripada ikhtiar dan usahanya sendiri namun ia tidak akan memuji dirinya sendiri atau merasai dirinya lebih daripada orang lain, ia tidak akan memandang dirinya sahaja yang hebat, dirinya sahaja yang benar. Malah orang yang bersifat tawaduk akan sentiasa muhasabah diri, akan sentiasa mencari kekurangan dan kelemahan diri, sentiasa ingin belajar, menerima teguran orang, bertanya ataupun mengambil faedah daripada orang lain walaupun orang itu lebih rendah kedudukannya daripada dirinya sendiri.

Begitulah mulianya orang yang mempunyai sifat tawaduk. Bersederhana di dalam kehidupan termasuklah dari segi penampilan diri dan sifat peribadi. Mulia di sisi agama, mulia disisi sesama manusia. Namun ramai dari kita tidak mengetahui tentang kewajipan bersifat tawaduk ini. Malah, sama ada sedar atau tidak, kebanyakan daripada kita pada hari ini lebih bersifat menunjuk-nunjuk, membesar-besarkan diri, bersifat takbur, riyak dan ujub walaupun sifat-sifat yang sedemikian itu amat dibenci oleh Allah Subahanahu Wata'ala.

Menurut Rasulullah Sallallahun Alaihi Wasallam, Allah Subhananu Wata'ala akan mengurniakan empat perkara kepada orang yang dikasihi-Nya sebagaimana sabda Baginda di dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh At-Thabarani dan Al-Hakim daripada Anas, yang bermaksud :

"Empat perkara yang tidak diberikan oleh Allah kecuali kepada orang yang dikasihi-Nya iaitu (orang yang) diam (yang menunjukkan) bahawa itu adalah permulaan ibadat, bertawakal kepada Allah, merendahkan diri dan zuhud di dunia (meninggalkan kepentingan dunia)" .

Orang yang tawaduk akan mendapat rahmat daripada Allah Subahanahu Wata'ala sebagaimana disebutkan oleh Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam di dalam hadis Baginda yang diriwayatkan oleh Asfahani daripada Anas, yang bermaksud :

"Merendah diri itu tidak menambahkan bagi hamba melainkan ketinggian. Maka hendaklah
kamu merendah diri supaya dicurahi rahmat oleh Allah".

Category : edit post

Category : edit post


Hari ni aku tak berapa sihat pening kepala sikit...tapi aku nak tulis jugak satu cerita kisah kawan aku dengan doctor...Kawan aku ni penah terlibat dalam satu kemalangan yang mengerikan patah sana, patah sini.. kepala pun dah tak betol...Jadi satu hari kawan aku ni malas nak pergi kerja.. saje je nak ambil mc...Jadi dia pergi la jumpa doctor...

Doctor : Masuk sila duduk..Em sakit apa ?

Lan : Saya sakit otak Doctor !!

Doctor : Ehh dah berapa lama sakit???

Lan : Dah berbulan - Bulan doctor...

Doctor : Kenapa boleh sakit otak ???

Lan : Saya kemalangan jalan raya doctor...

Doctor : Ehh.. Sakit otak bukan kat sini...

Lan : Habis tu kalau bukan kat sini kat mana lagi doctor???

Doctor : Dekat hospital orang bahagia...

Lan : Hospital bahagia pun ada jugak ke doctor....tak nak la saya doctor buat apa saya kat sana..kat sini saya dah bahagia dah sekarang ni...

Doctor : Kalau awak dah bahagia kenapa masih sakit otak???

Lan : saya sebenarnya doctor nak bahagia dekat rumah saya je doctor ...kalo bahagia dekat hospital bahagia nanti otak saya bertambah tak bahagia....

Doctor : Macam ni je la saya bagi awk satu surat nanti awak bole rujuk dekat hospital besar.. Dekat sana nanti doctor akan tengok otak awk dekat mana yang sakit..ya...

Lan : Terima kasih doctor

Sampai je kat luar klinik “hampeh punya doctor dia ingat aku ni betol2 sakit otak ke ape ...otak aku lagi sihat dari dia”...Nampaknya kena datang keja jugak la macam ni....

Moralnya dekat sini sekiranya niat kita baik maka kita akan dapat la yang baik...Sekiranya niat kita dah tak baik kita akan dapat la yang tak baik malah apa pun kita tak dapat....

Category : edit post




Mahu Test anak mata..kalau korang tengok gambar ni best je bergerak ke kiri ke kanan kira anak mata korang normal laa tuuuu...Tapi kalo korang tengok gambar ni x bergerak2 dah 10x pun tengok tak bergerak2 jugak cepat2 la pergi jumpa doctor...ada someting pada anak mata korang hahaha....

Category : edit post





Category : edit post



Category : edit post


Lunch time

Lelaki

. Waktu lunch, jalan ke tempat makan
. Sampai kedai makan, masuk
. Ambik Pinggan
. Letak nasi
. Letak Lauk
. Ke kaunter, Bayar nasi dan Air Sekali
. Makan
. Habis
. Balik Opis or
. G surau

Perempuan

. Waktu lunch, jalan ke kedai makan
. Perhatikan orang waktu jalan
. Sempat mengumpat dulu
. Sambil jalan betulkan tudung, tgk baju sendiri, tgk kaki
. Tengok baju orang lain, especially yang cantik dr baju sendiri.
. Sampai kedai makan, jenguk-jenguk dulu
. Ramai orang, cari kedai lain.
. Jalan lagi
. Dah puas ati..masuk..
. Survey lauk dulu 2, 3 minit.
. Carik2 pinggan, ambik pinggan
. Belek-belek pinggan, bersih ke??tak bersih?..eeeeiiii..
. Dah puas ati, ambik nasi
. Ambik nasi ceduk sikit-sikit
. Tak sah kalau tak ceduk 2/3 kali
. Buang balik nasi.banyak..
. Tak puas ati, banyak lagi..buang lagi..(tinggal sejemput)
. Godek2 sikit nasi dalam pinggan 2minit
. Carik lauk. Survey dulu keliling meja. Tenguk sana, tenguk sini
. Jengok dlm bekas lauk, ambik kuah sikit
. Jengok bekas lauk lain, ceduk kuah sikit lagi
. Jengok lagi?sambil tu tengok2 orang, jeling-jeling
. Ambil lauk
. Pusing lagi
. Carik sayur pulak!
. Ambik sayur selepas survey dan keliling 2 minit
. Ke kaunter bayaran
. Tgk2 nasi dlm pinggan
. Berbisik ngan kawan "alaamak byk la aku ambik"
. Sampai depan kaunter "berapa?"
. Bukak dompet..belek2 celah kad2 bank, celah kad2 nama, celah
gambar2..
. Keluarkan duit
. Buat isyarat mata ngan member (sbb nasi mahal)
. Tutup dompet. Ambik nasi
. Tinjau-tinjau tempat duduk.
. Jumpa tempat duduk..alamak kotorlah!!!
. Cari tempat duduk lain
. Jumpa.Duduk..
. Alamak.Air tak order lagi
. Tinjau2, carik org order air..sambil tangan betulkan0 tudung
. Order air
. Bangun
. Ambik sudu
. Duduk
. Bangun
. Ambik Tisu
. Duduk
. Air sampai
. Belek dompet (Step tadi)
. Bayar
. Tutup3
. Minum air
. Start makan
. Tengok-tengok orang sambil makan
. Makan separuh..kenyang
. Sebab dah minum air
. Letak sudu, letak garpu
. Pinggan tolak tepi
. Borak2 kater makanan tak sedap
. Ngumpat2..tgk orang
. Pukul 2, naik opis..
. Ambik beg makeup, g surau!!!!!

Category : edit post

Klik Klik Di Sini

Time

Klik2 Di Sini

Award From Unniesya

Followers

Bagi Makan Ya

Klik Link

Ada Apa Pada Nama

MOHD AMIR
MMesra
OOportunis
HHarum
DDinamik
AAmanah
MMenawan
IIkhlas
RRamah
Apa ada pada nama?