Asmaul Husna

Calendar

Chat Room

Yahoo Massenger

Klik Klik

Klik Untuk Bagi Makan

Klik Link

My Blog List



Jika kita lihat zaman sekarang ni..kaum hawa Yang lebih banyak berkerja dari kaum adam..Jadi ape yang kaum adam buat???Tapi tak sume kaum adam macam dalam gambar tu kan...Apepun bergantung pada individu...kalau dapat yang rajin - rajin la dia tetapi kalau dapat yang suke goyang kaki je tak mahu memahami perasaan kaum hawa macam mana nak bahagia kan...

Kaum adam kena ingatlah & kita hidup saling ingat - mengigati di antara satu dengan yang lain...Seperti mana yang kita tahu kaum hawa ni lemah...Jadi kaum hawa ni perlu bimbingan dari kaum adam...

Kaum hawa di jadikan dari rusuk kiri Adamkan....So dari situ kaum hawa ni tempat berteduh...tempat untuk minta nasihat ...serta pandangan di antara satu dengan yang lain...kaum hawa ni mudah tersentuh orangnya...mudah menagis tapi bila nagis meleleh leleh plak sampaikan tisu satu kotak tak cukup.Sebab tu dorang suke beli tisu banyak2 betol tak kaum hawa???haha...Akan tetapi tangisan kaum hawa membuat hati kaum adam cair macm lilin di tiup angin...wahhh hebat tu...

Apa pun kita sebagai manusia yang diberikan akal fikiran yang waras semestinya tahu baik buruk kerana hidup ini hanyalah pinjaman semestara dari yang maha esa...Hidup berpasangan ni banyak dugaannya....Tapi Betol ke???Rasanya macam tu la dari pengalaman orang lain yang aku lihat....Setiap manusia tidak boleh lari dari dugaan hidup kerana asam garam itulah yang akan mematangkan diri seseorang itu....

Kaum hawa ni satu lagi dorang ni cepat merajuk...Betol ke???betol la tukan...amboi senyum2 pulak dia...Jadi yang kena pujuk kaum adam...Sebenarnya banyak cara nak pujuk kaum hawa ni betol tak???Salah satunya bawak keluar makan kat luar...tak pun bawak jalan-jalan...tak pun bawak pergi makan angin...tak pun aaaaa.....berapa kali tak pun daaa...Tapi kaum hawa ni dorang cukup suke shopping....Jadi kaum adam kena banyak duit la dalam poket seluar..betol tak..kalo boleh kaum hawa ni nak beli satu pasaraya bawak balik rumah betol tak???Tengok tu senyum lagi..ya la tu kan..hehe..

Setiap Insan sume perlu wujud kasih sayang dalam menjalin sesebuah hubungan....kerana ia dapat menjamin pasangan bahagia di tambah pula dengan kehadiran cahaya mata...Jadi memahami lah pasangan kita agar membawa ke arah kebaikan dan kebahagian sesama insan..........Hari ni aku rajin nak mengarang..haha.....thanx pada yang baca...

Category : edit post

0 Response to "Memahami Hati kecil Kaum hawa"

Klik Klik Di Sini

Time

Klik2 Di Sini

Award From Unniesya

Followers

Bagi Makan Ya

Klik Link

Ada Apa Pada Nama

MOHD AMIR
MMesra
OOportunis
HHarum
DDinamik
AAmanah
MMenawan
IIkhlas
RRamah
Apa ada pada nama?