Asmaul Husna

Calendar

Chat Room

Yahoo Massenger

Klik Klik

Klik Untuk Bagi Makan

Klik Link

My Blog List

"Aku Kecewa "

On 6:19 PM


BAYANGKANLAH....bagaimana keadaan kawan kita apabila putus cinta dengan seseorang yang sangat dikasihinya. Pasti kawan kita itu kecewa. Tidak mungkin dia akan dapat ketawa atau bersorak riang. Tidak mungkin juga dia boleh berseronok lagi untuk beberapa ketika.

Kawan kita itu pasti mungkin saja akan berkurung berjam-jam didalam kamaarrrrrrrrrrrrrr nya...yang kelammmmmmmmm tuuu...issssss...issssss...cian dia kan...Kemudian, di kamarr itu....dia menangis macam baby aje... nak nenen...Kalau tidak begitu pun...dia maun berseorangan.. Tak mahu diganggu sebab ingin tenangkan fikirannya. Begitulah selalunya Bukan...kerrr...

Ajakan kekawan kita itu keluar makan, dia akan menolak maut punya....Maklumlah...dok putus cintan...Hilang selera makan!!! tapi lapor balunnnn juga...Bak kata pepatah Melayu sendiri...makan tak kenyang...mandi sekalipun tak terasa basah tapi kuyup aje....Buat apa saja tak kena...sebab terlalu menanggung perasaan..
Bila kita bertanya pada kawan kita itu, macam-macamlah luahan kata-kata hati yang tulus ikhlas kita dengor...Itu tak kena..ini pun tak kena..sanun lagi lahhh weeeiii....Aduhhh poning dibuek nyoooo...Fikiran kita pun boleh ikut serabut mcm sabut kelapa dibuatnya sekali...

Kalau kawan kita itu yang buat silap pada kekasihnya..apa perlu kita buat????....(smi lah)... Nasihatkanlah kawan kita itu ya...Bagaimana??? Minta kawan kita itu mohon maaf aje lah...kemudian rujuk semulaaaa...Mesti kawan kita tu akan berkata pada kita...Boleh keeerrrr dia maafkan aku...jadi TST lah... Cubalah...betul takk...tak cuba mana tahu...kalau dia maafkan...syukur...Kalau tidak...tak dapek deenn nolongnyo...Bak kata Sudah nasib badan..padan kan muka dia...Tanggung sendirilah...mcm company sendiri berhad lah jadinya kan..kan...Dan pasti katanya" its too late"...Ahhh! begitulah penenangan orang putus cinta. Ikutkan
akal memang payah jika nak difikirkan...tak gitu kerr...

Sekarang bayangkanlah pula..Jika diri kita sendiri apabila putus cinta dengan kekasih, Allah SWT yang Maha Pengasih Dan yang Maha Penyayang. Adakah kita akan benar benar kecewa? Atau... kita masih boleh ketawa dan berseronok.
Kenapa tidak, kita berkurung didalam bilik, sembahyang taubat dan sujud memohon keampunan dari-Nya. Saat itu, menangislah. Tunjukkan keinsafaan dalam diri kita pada-Nya atas kesilapan-kesilapan kita yang lalu. Adakah kita tidak pernah silap pada-Nya? Sekali...dua kali...tiga kali...Tepuk dada tanya selera/hati...KENAPA kita masih tidak mahu BERTAUBAT???

Kalau kita pernah silap..malah bersalah sekali pun, bertaubatlah. Kita sudah berjanji pada Allah S.W.T. sebagai orang islam akan patuh suruhan-Nya, dan, tinggalkan larangan-Nya.. KENAPA MUNGKIN??

Tidak perlu malu atau takut memohon keampunan dari Allah SWT. Tidak perlu juga untuk kita meminta nasihat dari kawan-kawan atau saudara-mara kita untuk bagaimana kita harus memohon maaf dari-Nya...Tidak Perlu.. Sebab Allah S.W.T. adalah kekasih dan cinta kita yang sejati. Allah S.W.T. itu sesungguhnya Maha Pengampun, Hanya Taubat pinta-Nya. Allah S.W.T. akan senantiasa memaafkan " kekasih-kekasih"nya yang pernah silap, bahkan bersalah sekalipun. Dan., tidak pernah "MUNGKIR JANJI"

Category : edit post

4 Response to ""Aku Kecewa ""

  1. U-Nie_sYa Said,

    cinta yg paling agung adalah cinta pada yang MAHA KUASA..kejarlah cinta akhirat..tp skrg ini manusia hanya mengejar cinta duniawi..

     

  2. Kampungku2u Said,

    mudah mudahan terbuka pintu hati.... untuk mengejar cinta akhirat...

     

  3. touyakaruma Said,

    Rasa insaf pun ada nie.

     

  4. HonEyBuNNy Said,

    tersedar...coz pnh kecewa teruk kerana cinta.....kdg2 kita lupa cinta kpd allah lebih agung dan tenag...

     

Klik Klik Di Sini

Time

Klik2 Di Sini

Award From Unniesya

Followers

Bagi Makan Ya

Klik Link

Ada Apa Pada Nama

MOHD AMIR
MMesra
OOportunis
HHarum
DDinamik
AAmanah
MMenawan
IIkhlas
RRamah
Apa ada pada nama?