Asmaul Husna

Calendar

Chat Room

Yahoo Massenger

Klik Klik

Klik Untuk Bagi Makan

Klik Link

My Blog List



Berbaju Biru bertudung hitam itulah arwah makcik ku yang telah pergi mengadap ilahi pada hari raya ke -4.sedih yang teramat sgt tambah2 ank2nya yang merantau terkejut dgn berita kematian ibunya yang tersayang...”itulah yang dikatakan pergi tak kembali”

Insan yang berhati mulia,lemah lembut tutur katanya membuat ku teringat serta sedih & terharu bila mengenangkan arwah macikku...yang selama ini bertarung nyawa dengan penyakit yang di hidapinya...

Hari kematianya aku merasakan terlalu cepat untuk arwah pergi meningalkan anak serta saudara- maranya tapi apakan daya sudah ketentuan ilahi dan setiap insan pasti mati...Cuma amalan yang akan di timbang di hari kelak....

Teringat semasa aku dari kL blk ke kg aku sempat singah di rumah arwah dan bersalam serta cium tangan arwah..Bila aku memandang muka arwah aku tengok arwah byk termenung dari kebiasaan...sebelum aku blk ke rumah atok.. arwah sempat berpesan supaya hari raya pertama dtg la ke rumahnya..aku ckp insyallah..sambil anggukkan kepala tanda setuju...

Bila sume makcik aku blk aku terus bagi tahu supaya pergi ke rumah arwah pada hari raya pertama...masa tu aku teringin sgt2 nk pergi ke rumah arwah....hatiku cam tak senang je kalo x pergi..rupa-rupanya itu la hari yang terakhir aku jumpa dengan arwah...selalu aku ni bz ckit kalo hari raya pertama mcm2 aku buat tambah2 plak kwn dtg rumah mesti mau layan....

Jdi masa tu kita org pun drive la pergi ke rumah arwah...santap je pe yg da atas meja...bila dah mkn nk mkan lagi... bila mkn nk mkn lagi... maklum la dah time raya cam ne nk benti mkn dah dpt mkn free kan..so kita org borak la tnya arwah ttg penyakit yang di alami...nampak cam kuat lagi Cuma tak byk ckp je...

Bila aku fikirkan balik aku rasa bertuah sbb sempat jumpa dengan arwah sebelum dia kembali ke rahmatullah...dan saat tu sume pakat nagis tambah2 anak kesayangan arwah...anak2 yang merantau bergegas blk walaupun jauh beribu batu....malam kematian arwah kita org pakat baca yasin tok arwah...walaupun di selubungi tagisan anak-anak yang pergi tetap pergi,yang ada lagi kena kuatkan semangat serta perbanyakan doa kepada arwah moga roh arwah di tempatkan bersama orang-orang yang beriman..amin..

Pada Korang yang masih mempunyai mak serta ayah...sayangi la mereka kerana syurga di bawah tapak kaki ibu...berikan kasih sayang selagi umur mereka masih ada...bila sudah tiada tagisan tidak berguna lagi...yang pergi tetap pergi semoga amalan menjadi bekalan di akhirat......
Terima kasih kerana sudi luangakan masa untuk baca coretan kisah ku.........

Pergi Tak Kembali

Setiap insan pasti merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayunya alunan suara
Cemas di dada...lemah tak bermaya
Terbuka hijab di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisahlah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baikkah atau sebaliknya

Amalan dan takwa jadi bekalan
Sejahtera bahagia pulang...ke sana

Sekujur badan berselimut putih
Rebah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal-bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kenangan
Diiring doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi....

Category : edit post

0 Response to "Hari Terakhir Dengan Arwah"

Klik Klik Di Sini

Time

Klik2 Di Sini

Award From Unniesya

Followers

Bagi Makan Ya

Klik Link

Ada Apa Pada Nama

MOHD AMIR
MMesra
OOportunis
HHarum
DDinamik
AAmanah
MMenawan
IIkhlas
RRamah
Apa ada pada nama?